Vänligen fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast!
Från att ha siktat på servicejobb inom radio/ TV- branschen till att kliva innanför dörrarna på MLT när företaget ännu var i sin vagga har gjort Jonas Kärnbratt till en firmans veteraner. Idag reser han världen över för att dela med sig av sin kunskap i form av att utföra uppriktningsuppdrag för företag som behöver hjälp.
Innan MLT hade Jonas det bra på sin förra arbetsplats. Men så en dag ringde VD:n för MLT upp och frågade om det fanns intresse av att testa något nytt. Han tyckte det verkade kul att få prova på sälj och vibrationsmätning så det blev ett ja. Tiden gick och MLT utvecklades ständigt. Efter en tid där han fått prova det mesta inom företaget hamnade han sedermera inom servicejobb-sektionen eftersom det var där hans kunskaper fick komma till rätta.
-Jag trivdes bra på min andra arbetsplats också men det blev ju en ny utmaning, ett nytt tänk. Jag kan lika gärna prova hur det är att hamna på en annan arbetsplats också. Sen var det helt andra produkter och det var kul att få lära sig något annat. Mest för min egna utveckling.
En varierande vardag med nya uppgifter, både välplanerade jobb och mer akuta utryckningar har tillhört Jonas vardag sedan start. Han berättar att det är också att det roliga med jobbet ligger i att få nya sorters problem som de kan lösa och i processen göra kunden nöjd.
-Att det är varierande, att det kommer nya uppgifter hela tiden som vi ska försöka lösa och få kunden att bli nöjd i processen. Lösa ett problem för kunden många gånger.
Från början var tanken att hans jobb skulle bestå av både vibrationsmätning och uppriktning samt en bit med säljinriktat jobb, med allt eftersom tiden gått har han mer fått erfarenhet och kunskap om uppriktning. Idag är Jonas den längst anställda på företaget och sysslar med allt i från utbildningar till att jobba i industrierna med uppriktningverktyget PARALIGN och ROTALIGN.
-Ja och jag har haft så fullt upp med det så det har inte funnits tid för vibrationsmätning. Så mycket har jag väl inte brunnit för att lära mig det heller så det har inte blivit av.
MLT för Jonas kännetecknas av bra service, bra kundrelationer och glädje. Detta är något som han själv personifierar i sitt dagliga arbete genom att vara noggrann, lösning orienterad och kundinriktad. Detta har lett till att hans namn finns i bakhuvudet på många inom branschen. Med tiden har han därför fått smeknamnet ”Star-Bratt”.
– Jag tänker att det är bra service, bra kundrelationer och glädje. Jag upplever att våra kunder upplever glädje av att jobba med oss och att de blir proffsigt bemötta. Det är ju klart att det alltid kan finnas en kund som blir besviken. Men till 99% känns det som att de gillar oss. Jag känner också att MLT utåt sett representerar det vi vill representera.
Jonas har sakta men säkert växt in i rollen som uppriktning-guru och har med tiden därför blivit MLT:s Jonas Star-Bratt. Han är med andra ord en MLT veteran utav rang!
Vänligen fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast!
Få de senaste nyheterna direkt till din e-post