Fortsättningskurs vibrationsmätning
Steg 2 fortsättningskurs inom området vibrationsteknik / analys - 3 dagar är till för användare av vibrationsmätningsinstrument med tidigare erfarenheter. Vi tar vibrationsteknikern till nästa nivå. Fokus för denna kurs är att skapa trygghet hos användaren och bringa klarhet i analysarbetet. Vi utför praktiska mätningar i vår praktiksal för att finna djupare förståelse. Vi övar på att bemästra instrument och mjukvara på bästa och snabbaste sätt. Begär offert
Mål med kursen:
Denna kurs har som mål att ge deltagarna betryggande kunskap inom vibrationsmätning. Vi rätar ut vanliga frågetecken som brukar hopa sig när man har sysslat med vibrationsmätning en stund. För de som väljer att gå en fortsättningskurs med inriktning på ett specifikt instrument genomför vi omfattande praktiska övningar. Dessa syftar till att lära sig att nyttja instrument samt mjukvaran OMNITREND CENTER på bästa möjliga sätt.
Deltagarna skall efter denna kurs ha kunskap om:
- Repetition av vibrationsteknikens grunder
- Signalanalysteori vilket ger svaret på många fenomen i frekvensanalysen
- Analys av frekvensdata och tidssignaler där vi laborerar med inställningar.
- Genomgång av orsaker till vibrationer kopplade till olika maskindelar som växellådor, fläktar, pumpar etc.
- Vad är resonans, kritiska varvtal.
- Genomgång av hur lagerskador detekteras med envelope och andra tekniker samt hur de kan kombineras för bästa tillförlitlighet.
- Analysstrategi
- Standarder för vibrationsmätning.
Instrumentspecifikt:
- Repetition av instrument hantering.
- Genomgång av avancerad frimätning.
- Maximera utnyttjandet av instrumentet vid rondering.
- Analysera mätdata med OMNITREND CENTER.
Vänligen fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast!
- Kurskod VIB 1002
- Pris: 12000 kr / deltagare vilket inkluderar fm/em kaffe, lunch varje dag, en gemensam middag, kursdokumentation samt diplom
- 3 dagars utbildning
- Teori
- Praktiska övningar
- Hos oss eller på plats hos Er
Broschyrer och datablad
Contact person
Emma Berggren
Marknadsföring